اگر رویای قدم زدن بر صحنهی مد را دارید، باید بدانید که حضور در این صحنه نیازمند یادگیری مداوم و بهروز ماندن است. در دنیایی که بهسرعت متحول میشود، هرچه مهارتهای بیشتری داشته باشید، بهتر میتوانید خلاقیت خود را ابراز و استعدادهایتان را شکوفا کنید. یادگیری مهارتهای جدید نهتنها شما را در زمینههای مختلف متخصصتر میکند، بلکه جایگاه فعلیتان را نیز ارتقا میدهد.
پیدا کردن یک موسسه تخصصی و معتبر هم با وجود آموزشگاههای متعدد در این حوزه، کار چندان آسانی نیست. در ادامه قصد داریم شما را با یک مدرسه تخصصی فشن آشنا کنیم که دورههای متنوعی ارائه میدهد. بیایید به این فرصت آموزشی نگاهی دقیقتر بیندازیم و ببینیم چگونه میتواند برای راهاندازی کسبوکار و حتی پیشرفت شغلیتان کمککننده باشد.
مدرسه فشن چیست؟
مدرسه فشن، یک آموزشگاه تخصصی در حوزهی مد و فشن است که برای علاقهمندان و فعالان این صنعت، دورههای آموزشی برگزار میکند. این مدرسه بنا دارد که افراد علاقهمند و مشتاق به حضور در بازار کار فشن را برای ورود به این صنعت آماده کند و از سویی مهارتهای افرادی را که همین حالا در این صنعت فعالیت میکنند، ارتقا دهد تا در نهایت در جایگاه شغلی خود رشد داشته باشند. پس اگر میل دارید در یک نقطه از دنیای فشن فعالیت کنید یا همین حالا عضوی از این جامعه هستید و قصد دارید مهارتهایتان را ارتقا دهید، مدرسه فشن به شما کمک خواهد کرد.
3 دلیل برای آنکه مدرسه فشن را انتخاب کنید
در دنیایی که با گزینههای زیادی برای انتخاب یک آموزشگاه مواجهیم، چرا مدرسه فشن را انتخاب کنیم؟
در ادامه، 3 دلیل برای آنکه روی این مدرسه حساب کنید، آوردهایم:
1. آمادگی برای ورود به بازار کار فشن
اولین و مهمترین دلیل این است که این مدرسه به کار میآید. به این معنا که محوریت تمام دورهها بر اساس نیاز بازار و فضای کسبوکار است. یعنی قرار است در پایان هر دوره، هنرجویان دانش و مهارتهای عملیشان را به دنیای کسبوکار گره بزنند و از آنها در موقعیتهای شغلی متناسب استفاده کنند.
2. دستهبندی آموزشی گسترده در بخشهای مختلف فشن
صنعت فشن فقط محدود به طراحی لباس و پوشاک نیست. مدرسه فشن برای ارتقای تمام ابعاد این صنعت، آموزشهای خود را در گسترهی وسیعی ارائه میکند تا هر فرد برای فعالیت در هر نقطه از فشن بتواند از آن استفاده کند. به این ترتیب از مرحلهی ایدهپردازی تا طراحی محصول و تولید و فروش، در تمام دستهبندیهای محصولی اعم از پوشاک، کیف و کفش و اکسسوری در این مدرسه آموزشپذیر است.
3. منتورهایی باتجربه از دل صنعت
مدرسان مدرسه فشن از فعالان صنعت هستند و دورههای خود را بر اساس نیاز بازار کار طراحی کردهاند.
به این ترتیب هنرجویان در مسیر آموزشی خود با چالشهای واقعی دنیای کار مواجه میشوند و صفر تا صد یک پروژه را در منتور خود پیش میبرند. بهعلاوه این نزدیکی با اهالی شناختهشده در صنعت به هنرجویان کمک میکند در پایان دورهشان یک شبکه متخصص از اهالی فشن نیز داشته باشند.
معرفی دورههای مدرسه فشن
پیشتر گفتیم که دورههای مدرسه فشن، تمام ابعاد سیستم فشن را دربرمیگیرد. به این ترتیب دورههای در چهار دستهبندی ارائه میشوند:
2. دیزاین، هنر، خلاقیت
3. کسبوکار
4. تولید
در ادامه به معرفی دورههای پاییز مدرسه خواهیم پرداخت.
دوره دیزاین فشن مفهومی
یک لباس هم میتواند یک اثر هنری باشد.
در دوره دیزاین فشن مفهومی با اصول هنرهای مفهومی آشنا خواهید شد. سپس آثار هنرمندانی را که بهصورت مفهومی لباس طراحی میکنند، بررسی کرده و سبک موردعلاقهی خود را پیدا میکنید. کانسپت پروژهی پایانی این کلاس، بر اساس تجربهی زیسته شما انتخاب میشود که میتواند بازنمایی بخشهای عمیقتری از شما را در طراحیهایتان به تصویر بکشد.
دوره دیزاین فشن پایدار
دوره دیزاین فشن پایدار به فشن دیزاینرهای دغدغهمند کمک میکند تا فرایند طراحی پایدار را در تمام چرخهی محصول خود، از طراحی تا تولید پیادهسازی کنند. در این دوره با انواع رویکردهای خلاق برای طراحی فشن پایدار آشنا میشوید و مهارت دیزاین مسئولانه را بهدست خواهید آورد.
دوره استراتژی قیمتگذاری
یکی از مهمتریت دغدغهی هر کسبوکاری در هر حوزهای از جمله فشن، فروش محصولات و خدمات خود است؛ اما چه قیمتی برای چه محصولی مناسب است؟
قیمتگذاری محصول به عوامل مختلفی وابسته است؛ از دستهبندی محصول و گروه مخاطب گرفته تا پتانسیل بازار و هویت برند و عوامل دیگر... بنابراین اگر قیمتگذاری محصول، مبتنی بر استراتژی درستی نباشد، فروش محصول هم حتما با مشکل مواجه خواهد شد.
در دوره استراتژی قیمتگذاری، علاوه بر یادگیری قواعد قیمتگذاری محصول فشن، با روشهای کاربردی تحلیل بازار و رقبا آشنا خواهید شد و شیوههای محاسبهی هزینه و سود را بهتر درک میکنید.
دوره بیس و مدلسازی فشن
بیس و مدلسازی لباس یکی از مهارتهای پایهای تولید به شمار میآید که اگر با دقت انجام نشود، هزینه و زمان زیادی را به فرد یا سازمان تحمیل کند. در دوره بیس و مدلسازی فشن با شیوههای آزمایششده و بهروز بیس و مدلسازی انواع شلوار، کت و پالتو آشنا خواهید شد.
دوره طراحی زیورآلات تپستری
تپستری، دنیایی گسترده از رنگها و بافتها است که شما را به فرهنگ و گذشته پیوند میدهد. برای آن دسته از هنرمندانی که دلبستهی گرهها، سنگها و مکرومه هستند، تپستری فرصت خلق یک اثر هنری را فراهم میکند.
در دوره طراحی زیورآلات تپستری با ترکیب تکنیکهای مختلف بافت برای طراحی کالکشن آشنا خواهید شد.
دوره پارچه شناسی
بهعنوان یک فشن دیزاینر، لازم است انواع پارچه را بشناسید تا بهترین و مناسبترین متریال را برای طراحیهای خود در نظر بگیرید. اگر در مراحل ابتدایی طراحی، محصولات را با پارچهی مناسبش دیزاین کنید، هزینههای بالا برای امتحان متریالهای مختلف را کاهش داده و کیفیت بالاتری به محصول نهایی خواهید بخشید.
دوره طراحی فیگور، دست آزاد
دانش طراحی برای یک طراح فشن امر ضروری نیست اما آگاهی از آن میتواند نتیجهی باکیفیتتری برای یک طرح رقم بزند. یادگیری اصول طراحی انواع فیگور در موقعیتهای مختلف به فشن دیزاینرها کمک میکند تا جلوهی نهایی ایدههای فشنی خود را روی انواع فیگور بهتر و دقیقتر ببینند.
در این دوره با راه و روش طراحی انواع فیگور در موقعیتهای مختلف آشنا خواهید شد. از این گذشته قادر خواهید بود که در هر لحظه ایدههای خود را روی کاغذ بیاورید و دغدغهی طرح اشتباه یا نامناسب را نداشته باشید.
دوره نرمافزار ایلوستریتور
اگر قرار است تنها یک نرمافزار کاربردی در فشن یاد بگیرید، پیشنهاد میکنیم ایلاستریتور را بررسی کنید. این نرمافزار به شما کمک میکند که میان بخشهای طراحی، برش و تولید، یک زبان مشترک ایجاد کنید، جزئیات بیشتری از ایدههای خود را در طراحیها نمایش دهید و درنتیجه، خطاهای اجرایی را به شکل قابل توجهی کاهش دهید و در هزینههای تولید صرفهجویی کنید. در این دوره با اصول و مهارتهای استفاده از ایلوستریتور آشنا خواهید شد.
دوره ویژوال مرچندایزینگ (چیدمان فروشگاهی)
صاحبان برندهای پوشاک گاهی تصور میکنند صرف داشتن محصولات حرفهای و خوشساخت میتوانند به موفقیت و فروش برسند اما طراحی و کیفیت همه چیز نیست!
ویژوال مرچندایزینگ، یعنی هنر دیزاین چیدمان فروشگاه و برنامهریزی برای فضا و نمایش محصولات؛
که به صاحبان کسبوکارهای کوچک و بزرگ کمک میکند، هویت و معنای محصولات را با جلوههایی حسابشده به مخاطبان نمایش دهند. توجه به ویژوال مرچندایزینگ در کنار اینکه مخاطبان هدفمندتری را به سمت محصولات یک برند جذب میکند، فروش و سود فروشگاه را نیز به شکل قابل توجهی افزایش میدهد. از همین رو بسیاری از برندهای مطرح دنیا چندینماه از سال را به برنامهریزی برای ویژوال مرچندایزینگ فروشگاه خود اختصاص میدهند.
در این دوره اصول و تکنیکهای چیدمان بصری فروشگاهها را خواهید آموخت.
دوره دیزاین و هوش مصنوعی
مهارت کار با هوش مصنوعی در دنیای امروز، امری ضروری برای کسانی است که میخواهند در سالهای آینده در صنعتی که به آن علاقه دارند، متخصص باقی بمانند. ترس و مقابله برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، طراحان را از تجربهی کار در دنیایی با قابلیتهای نامحدود محروم میکند اما برای طراحانی که از مواجهه با فناوریهای جدید استقبال میکنند، توانایی کار با ابزارهای هوش مصنوعی میتواند فرصتی برای ورود به بازار کار جدید فشن باشد.
در دوره دیزاین و هوش مصنوعی با ابزارهایی که در تمام پروسهی طراحی ،از ایدهیابی تا خلق،کاربرد دارند، آشنا خواهید شد. راه و روش استفاده از این ابزارها را در صنعت یاد خواهید گرفت. اصول پرامپتنویسی را خواهید آموخت و طی پروژههای عملی، با ابزارها و نرمافزارهای تبدیل متن به تصویر و بهبود تصویر کار میکنید.
در پایان
مدرسه فشن به ایجاد تحول در صنعت فشن، هر چند آهسته و کوچک، باور دارد و تلاش میکند با همراهی افراد با انگیزه و متخصص، راه را برای کسانی که دغدغهی ورود و ماندگاری در صنعت فشن دارند، هموارتر کند. بنابراین اگر قصد راهاندازی کسبوکاری در دنیای فشن دارید، به ساختن برند شخصی خودتان فکر میکنید یا برای توسعهی کسبوکارتان با چالش مواجه هستید، همراه مدرسه فشن باشید و برنامههایش را دنبال کنید.
- ۰ ۰
- ۰ نظر